Jesse-borrel op Duinoord, zondag 5 november 2023 (volgeboekt)

Het wordt weer gezellig op de jaarlijkse Jesse-borrel. Er valt ook veel te vertellen, want dankzij talrijke vrijwilligers vordert het onderzoek naar Jesse gestaag. De borrel is dit jaar op Duinoord aan de Zeeweg 105 in Katwijk. In dit prachtige huis laat Jesse in 1942 - dan al de 80 jaar gepasseerd - een opvallende vernieuwing in zijn bouwstijl zien. Wat is het programma?

15.00 Inloop

15.15  Welkom en update door Jesse Stichting

15.30 Bewoner en architect Fons Verheijen vertelt

16.00 Borrel & Dwalen door en rond het huis met de bewoners

17.30 Afsluiting

Aanmelden

Wie zich nog aanmeldt via ons contactformulier komt op de wachtlijst. U krijgt alleen bericht als er een plekje vrij komt.

Jesse-excursie, 11 juni 2023

Tijdens de volgeboekte excursie kregen 15 deelnemers een presentatie met resultaten van onderzoek naar Jesse's brievenarchief en de invloed van de Arts & Crafts beweging op zijn werk. Op de wandeling brachten we een bezoek aan het art-nouveau pand Rijnsburgerweg 25 en vertelden Anneke Jesse over de Boerhaavelaan en Robbert van Lanschot over Jesse's hoofdkwartier De Keet. De volgende Jesse-excursie is naar verwachting in Oegstgeest.

Onthulling Monumentenbord bij De Keet, 18 september  2022

Op zoek naar het Jesse-gevoel? Op zondag 18 september om 15.30 onthulde Anneke Jesse het ANWB-monumentenbord aan Rijnsburgerweg 35. De straffe regenbuien verhinderden niet de komst van 40 Jesse-donateurs, die een rondleiding kregen n het monumentale pand.

Jesse-lezingen, rondleiding en fietsroute 11 en 12 september 2021

Tijdens de Open Monumenten Dagen op 11 en 12 september 2021 bezochten meer dan 250 bezoekers het rijksmonument van Jesse, De Keet op Rijnsburgerweg 35. Het programma was een initiatief van de Jesse Stichting ism stichting Osger, OMD Leiden en de eigenaar.

Nieuwsbrief

Via het contactformulier kunt u zich opgeven voor de digitale nieuwsbrief, die u ook attendeert op de onderwerpen in de regelmatige blogs over Jesse.